
Наверное вы помните, что SEGA и Gearbox Software вместе со своими рабами выпустили в феврале 2013 года отвратительный шутер Aliens: Colonial Marines. Причём отвратительный во всём - начиная с графики и заканчивая ИИ и напрочь убитой механикой. Но модер под ником TemplarGFX не отчаивался и продолжал искать способ довести игру до ума. То есть делал работу разработчиков на голом энтузиазме.
И вот TemplarGFX выпустил мод TemplarGFX's ACM Overhaul. В обширном списке изменений и улучшение искусственного интеллекта чужих и ваших напарников, и ребаланс оружия, и интеграция нормальной баллистики, и изменение анимаций. Не обошлось и без масштабной переработки движка: исправлена система отражений, изменено освещение и свойства материалов, убраны характерные засветы, добавлены шейдеры и эффекты частиц. Короче, TemplarGFX переделал скороспелый консольный порт в нечто, отдалённо напоминающее распрекрасный демобилд, оказавшийся рекламным фейком.
Ключевые изменения в графике (на языке оригинала).
Materials: All materials used by all the objects in the game control how Shiny they are, how reflective they are, how emmissive (glow in the dark) they are, and how bumpy (normal mapping) they are. EVERY one has been reconfigured to not have completely unrealistic settings (like specular power 30 + specular scale 8 + specular contrast 4) so now everything is shiny in a much more realistic way
Shaders: All shaders used by all the objects in the game have been reworked to correctly (shocking stuff) apply normal maps, diffuse maps, specular maps and detail maps to objects. Now that textures are actually used correctly, alot of objects look MUCH better. Normal detail tiling has been increased and reflective surfaces look better through increased reflection map size
Particles: All particle emitters have had the LOD levels for consoles and long distances replaced with the in-your-face uber detail LOD level for each emitter. This means fire a few hundred feet away from is just as detailed as it is when your standing next it. Same with Sparks, Smoke, Steam, Water, Rain, Blood, Acid, Drool, Goop and Fog/Dust.
Заинтересовало? Качайте мод здесь. Ну или видео посмотрите.